ПАМЯТКА
арганізацыіі дзейнасці "Шосты дзень - суббота"
Шосты дзень тыдня - субота – з'яўляецца арганічнай часткай цэласнай вучэбна-выхаваўчай сістэмы школы. Адной з важных задач, якія стаяць перад педагагічным калектывам школы, з'яўляецца эфектыўная арганізацыя выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень тыдня. Яна плануецца і праводзіцца ў адпаведнасці з агульнашкольным планам работы школы, арганічна дапаўняючы і працягваючы яго. Арганізацыйна-змястоўная праца ў шосты дзень тыдня праводзіцца ў адпаведнасці з тэматыкай. Асаблівая ўвага надаецца правядзенню ў суботу фізкультурна-аздараўленчай і спартыўна-масавай работы, працоўнай і культурна-дасугавай дзейнасці. Арганізавана праца аб’яднанняў па інтарэсах.
Адным з асноўных момантаў з'яўляецца выкарыстанне шостага дня працоўнага школьнага тыдня для правядзення мерапрыемстваў па ўмацаванні фізічнага, псіхічнага і маральнага здароўя, інтэлектуальнага развіцця і грамадзянскага станаўлення школьніка., узаемадзеяння з сям'ёй.
У навучэнцаў з'явіўся вольны час, для разумнага выкарыстання якога патрабуюцца як умовы, так і ўменні яго арганізацыі. Таму неабходна ўдасканаліць сістэму педагагічнага забеспячэння ўсебаковага развіцця школьнікаў, з пошукам новых арганізацыйна-педагагічных форм работы школы. Неабходна прадумана арганізаваць вольны час дзяцей і падлеткаў: далучаць вучняў да заняткаў спортам, турызмам, мастацкай і тэхнічнай творчасцю, умела арганізаваць культурна-дасугавую дзейнасць.
Арганізацыя выхаваўчай работы ў шосты (школьны) дзень тыдня патрабуе якасна новага падыходу да планавання, накіраванага на вырашэнне важнейшых задач выхавання:
МЭТА.
Стварэнне сістэмы ўзаемадзеяння для гарманічнага развіцця асобы вучняў сродкамі дасугавай дзейнасці ў шосты школьны дзень.
ЗАДАЧЫ:
- максімальнае выкарыстанне ўсіх відаў рэсурсаў ўстановы адукацыі для арганізацыі вольнага часу і аздараўлення вучняў у шосты школьны дзень;
- выхаванне актыўнай грамадзянскай пазіцыі дзяцей і падлеткаў на аснове ўключэння іх у актыўную сацыяльна-карысную дзейнасць;
- стварэнне неабходных умоў для ўмацавання здароўя дзяцей і іх фізічнага развіцця;
- арганізацыя сумеснай творчасці педагогаў, навучэнцаў і бацькоў у шосты школьны дзень;
- забеспячэнне арганізацыйнай працы і вольнага часу дзяцей, якія выхоўваюцца ў праблемных сем'ях.
- фарміраванне ўстойлівай цікавасці да пазнавальнай дзейнасці, актуалізацыя творчых здольнасцей навучэнцаў;
- прыцягненне вучняў да розных відаў грамадска-карыснай дзейнасці.
Кірункі выхаваўчай работы школы ў шосты школьны дзень
- грамадзянска-патрыятычны
- духоўна-маральны
- працоўны
- экалагічны
- эстэтычны
- фарміраванне здаровага ладу жыцця
- фізкультурна-аздараўленчы
- турысцка-краязнаўчы
- эканамічны
- выхаваўча-прафілактычны
- маральна-эстэтычны
- прафарыентацыйная работа
Віды дзейнасці: правядзенне спаборніцтваў, спартыўных эстафет, інтэлектуальных конкурсаў і гульняў, віктарын, паходаў выхаднога дня,экскурсій, майстар-класаў, экалагічных і працоўных дэсантаў,акцый,экскурсій, наведванне музеяў і інш.
Плануемыя вынікі дзейнасці праграмы шостага школьнага дня:
- павышэнне ўзроўню выхаванасці;
- умацаванне здароўя;
- развіццё творчага патэнцыялу асобы кожнага вучня;
- наладжванне цесных кантактаў школы і сям'і;
- зніжэнне ўзроўню падлеткавай злачыннасці, прафілактыка асацыяльных з'яў у падлеткавым асяроддзі.